středa 18. března 2009

Liberecké sochy: Lubomír Typlt - Tour de France

Další ze serie Sculpture Forum Winter Liberec 2008/2009. Mistrovství světa už nám skončilo a o víkendu měly z ulic zmizet i sochy z této přehlídky. Včera ovšem stále ještě stály:-) A tak mám poslední příležitost představit Vám několik posledních soch, kolem kterých jsme poslední půlrok v Liberci chodili.



Dílo Tour de France od Lubomíra Typlta mi dalo největší práci nalézt. Ačkoliv jsem kolem něj docela často chodila, nějak mi "nedocvaklo", že je to socha, a to ještě socha z přehlídky, kterou docela sleduji. Myslela jsem si, že je to nějaký ne moc povedený reklamní poutač na cykloobchod... Není.

Více si o autorovi i o jeho dílech můžete přečíst na jeho stránce. A pokud se mi podaří zapátrat v archivu, tak možná najdu i jeho dílo Řetězová reakce - dětství, které stálo v Liberci v rámci výstavy Industriálních soch před dvěma lety. Ale to až příště, dnes je na řadě Tour de France (fotky byly pořízeny za sněhové kalamity během MS v klasickém lyžování).









Žádné komentáře:

Okomentovat